ویژگی‌ها

قدرت وردپرس بیش از 43% از وب — رقمی که هر روز افزایش می یابد. همه چیز از وب سایت های ساده، وبلاگ ها، پورتال های پیچیده و وب سایت های سازمانی و حتی برنامه ها با وردپرس ساخته شده اند.

WordPress combines simplicity for users and publishers with under-the-hood complexity for developers. This makes it flexible while still being easy-to-use. The following is a list of some of the features that come as standard with WordPress; however, there are literally thousands of plugins that extend what WordPress does, so the actual functionality is nearly limitless. You are also free to do whatever you like with the WordPress code, extend it or modify in any way or use it for commercial projects without any licensing fees. That is the beauty of free software, free refers not only to price but also the freedom to have complete control over it.

در اینجا برخی از ویژگی هایی وجود دارد که فکر می کنیم شما دوست خواهید داشت.

  • سادگی
    سادگی این امکان را برای شما فراهم می کند که به سرعت آنلاین شوید و انتشار را دریافت کنید. هیچ چیز نباید مانع از راه اندازی وب سایت و محتوای خود در آنجا شود. وردپرس برای تحقق آن ساخته شده است.
  • منعطف
    با وردپرس می‌توانید هر نوع وب‌سایتی را که می‌خواهید ایجاد کنید: یک وبلاگ شخصی یا وب‌سایت، فوتوبلاگ، وب‌سایت کسب و کار، یک نمونه کار حرفه‌ای ، یک وب‌سایت دولتی، یک مجله یا وب‌سایت خبری، یک انجمن آنلاین، حتی شبکه‌ای از وب‌سایت‌ها. می‌توانید وب‌سایت خود را با پوسته‌ها زیبا کنید، و آن را با افزونه‌ها گسترش دهید. شما حتی می‌توانید برنامه بسیار شخصی خود را بسازید.
  • آسودگی انتشار
    اگر تا به حال سندی ایجاد کرده اید، در حال حاضر در ایجاد محتوا با وردپرس مهارت دارید. می‌توانید پست‌ها و صفحه‌ها را ایجاد کنید، آنها را به راحتی قالب‌بندی کنید، رسانه‌ها را درج کنید، و با کلیک کردن یک دکمه محتوای شما به صورت زنده و تحت وب باشد.
  • ابزارهای انتشار
    وردپرس مدیریت محتوایتان را برای شما آسان می کند. ایجاد پیش‌نویس، زمان‌بندی انتشار و بازنگری رونوشت‌ها. ایجاد محتوای عمومی یا خصوصی، و ایمن کردن پست‌ها و برگه‌ها با رمز عبور.
  • مدیریت کاربر
    همه نیازی به دسترسی یکسان به وب سایت شما ندارند. مدیران سایت را مدیریت می‌کنند، ویراستاران با محتوا کار می‌کنند، نویسندگان و مشارکت‌کنندگان آن محتوا را می‌نویسند، و مشترکین نمایه‌ای دارند که می‌توانند آن را مدیریت کنند. این به شما امکان می دهد مشارکت کنندگان مختلفی در وب سایت خود داشته باشید و به دیگران اجازه دهید به سادگی بخشی از جامعه شما باشند.
  • مدیریت رسانه
    آنها می گویند یک تصویر هزاران کلمه را بیان می کند، به همین دلیل برای شما مهم است که بتوانید به سرعت و به راحتی تصاویر و رسانه ها را در وردپرس آپلود کنید. رسانه خود را در آپلود کننده بکشید و رها کنید تا آن را به وب سایت خود اضافه کنید. متن و زیرنویس جایگزین اضافه کنید و تصاویر و گالری ها را در محتوای خود درج کنید. ما حتی چند ابزار ویرایش تصویر اضافه کرده‌ایم که می‌توانید با آنها سرگرم شوید.
  • رعایت کامل استانداردها
    تمام کدهای سازنده وردپرس با استانداردهای تعیین شده توسط W3C مطابقت کامل دارد. این بدان معناست که سایت شما با مرورگر های امروزی کاملا سازگار است، و با مرورگرهای نسل بعدی نیست سازگار خواهد ماند. سایت شما زیبا خواهد ماند، چه اکنون و چه در آینده!
  • سیستم پوسته آسان
    وردپرس با سه پوسته پیشفرض همراه است. اما اگر آنها برای شما مناسب نیستند در مخزن پوسته های وردپرس هزاران پوسته برای طراحی وبسایت شما وجود دارد. هیچکدامشان به نظرتان مناسب نیامد؟ تنها با یک کلیک می توانید پوسته خود را بارگذاری کنید. با صرف تنها چند ثانیه میتوانید به کلی سایت خود را تغییر دهید.
  • توسعه با افزونه‌ها
    وردپرس دارای ویژگی های بیشماری برای هر کاربر است. هر قابلیتی که در هسته وردپرس وجود نداشته باشد مطمئنا در مخزن افزونه ها برایش هزاران افزونه وجود دارد. افزودن گالری های پیچیده، شبکه های اجتماعی، تالارهای گفتگو، ابزارک های شبکه های مجازی، ضد هرزنامه ها، تقویم، ابزار های ویژه کنترل سئو و انواع فرم ساز ها.
  • دیدگاه‌های درون ساخته
    وبلاگ شما همان خانه شماست، و بخش نظرات برای دوستان شما محلی را به وجود می آورد تا بیشتر با محتوای وبلاگ شما تعامل داشته باشند. ابزارهای موجود در بخش نظرات وردپرس هرچه که نیاز داشته باشید را در اختیارتان می گذارند تا بحث ها را مدیریت و شکل دهید.
  • بهینه‌شده برای موتور جستجو
    وردپرس برای موتورهای جستجو بهینه شده است. برای کنترل دقیق‌تر سئو، تعداد زیادی افزونه سئو برای مراقبت از آن برای شما وجود دارد.
  • وردپرس را در زبان خود استفاده کنید
    وردپرس به بیش از 70 زبان موجود است. اگر شما یا شخصی که در حال ساختن وب سایت برای او هستید ترجیح می دهید از وردپرس به زبانی غیر از انگلیسی استفاده کنید، این کار آسان است.
  • نصب و ارتقاء آسان
    WordPress has always been easy to install and upgrade. Plenty of web hosts offer one-click WordPress installers that let you install WordPress with, well, just one click! Or, if you’re happy using an FTP program, you can create a database, upload WordPress using FTP, and run the installer.
  • درون‌ریزها
    از نرم افزار وبلاگ یا وب سایتی استفاده می کنید که از آن راضی نیستید؟ وبلاگ خود را بر روی یک سرویس میزبانی شده اجرا می کنید که در شرف بسته شدن است؟ وردپرس دارای وارد کننده هایی برای Blogger، LiveJournal، Movable Type، TypePad، Tumblr و WordPress است. اگر آماده حرکت هستید، ما این کار را برای شما آسان کرده‌ایم.
  • مالک داده‌های خود باشید
    خدمات میزبانی شده می آیند و می روند. اگر تا به حال از سرویسی استفاده کرده اید که ناپدید شده است، می دانید که چقدر می تواند آسیب زا باشد. اگر تا به حال دیده اید که تبلیغات در وب سایت شما ظاهر می شود، احتمالاً بسیار آزرده خاطر شده اید. استفاده از وردپرس به این معنی است که هیچ کس به محتوای شما دسترسی ندارد. مالک داده های خود، همه آن ها — وب سایت شما، محتوای شما، داده های شما
  • آزادی
    وردپرس تحت مجوز GPL است که برای محافظت از آزادی های شما ایجاد شده است. شما آزاد هستید که از وردپرس به هر شکلی که انتخاب می کنید استفاده کنید: آن را نصب کنید، از آن استفاده کنید، آن را تغییر دهید، آن را توزیع کنید. آزادی نرم افزار پایه ای است که وردپرس بر آن بنا شده است.
  • جامعه
    به عنوان محبوب ترین CMS منبع باز در وب، وردپرس دارای یک جامعه پر جنب و جوش و پشتیبانی است. در تالار گفتمان پشتیبانی سوالی بپرسید و از یک داوطلب کمک بگیرید، در WordCamp یا Meetup شرکت کنید درباره وردپرس بیشتر بیاموزید، پست های وبلاگ و آموزش های مربوط به وردپرس را بخوانید. انجمن در قلب وردپرس است و آن را به آنچه امروز است تبدیل می کند.
  • مشارکت‌کردن
    شما هم می توانید وردپرس باشید! به ساخت وردپرس کمک کنید، به سوالات در انجمن های پشتیبانی پاسخ دهید، اسناد بنویسید، وردپرس را به زبان خود ترجمه کنید، در WordCamp صحبت کنید، در مورد وردپرس در وبلاگ خود بنویسید. هر مهارتی که دارید، ما دوست داریم شما را داشته باشیم!

امکانات توسعه‌دهنده

برای توسعه دهندگان، ما چیزهای زیادی را در زیر پوشش قرار داده ایم که می توانید از آنها برای گسترش وردپرس در هر جهتی که می خواهید استفاده کنید.

  • سیستم افزونه
    را API های وردپرس این امکان را برای شما ایجاد می کند که افزونه هایی برای گسترش وردپرس ایجاد کنید. قابلیت توسعه وردپرس در هزاران قلابی است که در اختیار شماست. هنگامی که شما افزونه خود را ایجاد کردید، ما حتی یک پلاگین دریافت می کنیم مخزن افزونه تا شما آن را میزبانی کنید.
  • سیستم پوسته
    قالب های وردپرس را برای مشتریان، سایر کاربران وردپرس یا خودتان ایجاد کنید. وردپرس قابلیت توسعه را فراهم می کند ایجاد قالب ها هر چقدر که بخواهید ساده یا پیچیده اگر می‌خواهید قالب خود را به صورت رایگان ارائه دهید، می‌توانید آن را به کاربرانی که در آن هستند، بدهید مخزن قالب.
  • چارچوب برنامه
    اگر شما قصد ایجاد یک برنامه دارید، وردپرس در این‌ زمینه هم می‌تواند به شما کمک کند. وردپرس قابلیت‌های فراوانی در بطن خود فراهم می‌کند که برنامه شما به آنها نیازمند خواهد بود: برگردان‌ها، مدیریت کاربران، درخواست‌های HTTP، پایگاههای داده، مسیردهی نشانی اینتزنتی و بسیاری موارد دیگر. شما همچنین می‌توانید از REST API ما جهت تعامل با آن ما استفاده کنید.
  • محتوا با نوع سفارشی
    وردپرس با انواع محتوای پیش‌فرض عرضه می‌شود، اما برای انعطاف‌پذیری بیشتر می‌توانید چند خط کد برای ایجاد کد خود اضافه کنید انواع پست سفارشی, طبقه بندی ها, و metadata. وردپرس را به هر سمتی که می خواهید ببرید.