فلسفه

خارج از جعبه

نرم افزار عالی باید با تنظیمات و تنظیمات کمی کار کند. وردپرس طوری طراحی شده است که شما را در کمتر از پنج دقیقه راه اندازی و کاملاً کاربردی کند. شما نباید برای استفاده از عملکرد استاندارد وردپرس بجنگید.

ما سخت کار می کنیم تا مطمئن شویم که هر نسخه با این فلسفه مطابقت دارد. ما تا حد امکان جزئیات فنی کمتری را در طول فرآیند راه‌اندازی و همچنین ارائه توضیحات کامل در مورد هر چیزی که می‌خواهیم درخواست می‌کنیم.

طراحی برای اکثریت

بسیاری از کاربران نهایی وردپرس ذهنی غیر فنی دارند. آن‌ها نمی‌دانند AJAX چیست و برایشان مهم نیست که از کدام نسخه PHP استفاده می‌کنند. کاربر معمولی وردپرس به سادگی می خواهد بتواند بدون مشکل یا وقفه بنویسد. اینها کاربرانی هستند که ما نرم افزار را برای آنها طراحی می کنیم، زیرا در نهایت آنها هستند که بیشترین زمان را صرف استفاده از آن برای آنچه که برای آن ساخته شده است، هستند.

تصمیم‌ها، به‌جای گزینه‌ها

هنگام تصمیم گیری اینها کاربرانی هستند که ما ابتدا در نظر می گیریم. یک مثال عالی از این توجه، گزینه های نرم افزاری است. هر بار که به کاربر گزینه ای می دهید، از او می خواهید تصمیم بگیرد. وقتی کاربر به این گزینه اهمیت نمی‌دهد یا آن را درک نمی‌کند، در نهایت منجر به ناامیدی می‌شود. ما گاهی اوقات به عنوان توسعه دهندگان احساس می کنیم که ارائه گزینه برای همه چیز چیز خوبی است، شما هرگز نمی توانید انتخاب های زیادی داشته باشید، درست است؟ در نهایت این انتخاب‌ها انتخاب‌هایی فنی می‌شوند، انتخاب‌هایی که کاربر نهایی معمولی هیچ علاقه‌ای به آن ندارد. وظیفه ما به‌عنوان توسعه‌دهندگان این است که تصمیمات طراحی هوشمندانه بگیریم و از تحمیل وزن انتخاب‌های فنی بر دوش کاربران نهایی خود اجتناب کنیم.

پاک، ناب و معنادار

هسته وردپرس همیشه مجموعه ای از ویژگی های اساسی را ارائه می دهد. این به گونه ای طراحی شده است که لاغر و سریع باشد و همیشه همینطور خواهد ماند. مدام از ما می پرسند “چه زمانی ویژگی X ساخته می شود” یا "چرا افزونه X در هسته ادغام نشده است". قاعده کلی این است که هسته باید ویژگی هایی را ارائه دهد که 80٪ یا بیشتر از کاربران نهایی واقعاً از آنها استقبال کرده و از آنها استفاده می کنند. اگر نسخه بعدی وردپرس دارای ویژگی باشد که اکثر کاربران فوراً می خواهند آن را خاموش کنند یا فکر می کنند هرگز از آن استفاده نخواهند کرد، ما آن را منفجر کرده ایم. اگر به اصل 80 درصد پایبند باشیم، این هرگز نباید اتفاق بیفتد.

ما قادر به انجام این کار هستیم زیرا یک سیستم تم و پلاگین بسیار توانا و یک جامعه توسعه دهندگان فوق العاده داریم. افراد مختلف نیازهای متفاوتی دارند و داشتن تعداد زیادی افزونه و تم های با کیفیت وردپرس به کاربران این امکان را می دهد که نصب خود را مطابق با سلیقه خود سفارشی کنند. این باید به همه کاربران اجازه دهد تا 20٪ باقیمانده را پیدا کنند و همه ویژگی های وردپرس را به مواردی تبدیل کنند که قدردانی می کنند و استفاده می کنند.

تلاش برای سادگی

ما هرگز به سادگی تمام نمی کنیم. ما می خواهیم با هر نسخه استفاده از وردپرس را آسان تر کنیم. ما سابقه خوبی در این زمینه داریم، اگر ما را باور ندارید، کافی است نگاهی به برخی از نسخه های قدیمی وردپرس بیندازید!

در نسخه‌های گذشته، ما گام‌های بزرگی برای بهبود سهولت استفاده و در نهایت ساده‌تر کردن همه چیز برداشته‌ایم. یکی از مثال‌های عالی این به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار اصلی است. به روز رسانی قبلاً یک کار دستی دردناک بود که برای بسیاری از کاربران ما بسیار دشوار بود. ما تصمیم گرفتیم روی این تمرکز کنیم و آن را با یک کلیک ساده کردیم. اکنون هر کسی که وردپرس را نصب کرده باشد می‌تواند با یک کلیک هم هسته وردپرس و هم افزونه‌ها و تم‌ها را ارتقا دهد.

ما دوست داریم خودمان را به چالش بکشیم و کارها را به روش هایی که برای تجربه کلی کاربر وردپرس مثبت است، ساده کنیم. استفاده از هر نسخه وردپرس باید راحت تر و لذت بخش تر از نسخه قبلی باشد.

ضرب الاجل‌ها خودسرانه نیستند

ضرب‌الاجل‌ها خودسرانه نیستند، بلکه قولی هستند که به خود و کاربرانمان می‌دهیم و به ما کمک می‌کند امکانات بی‌پایانی چیزهایی را که می‌تواند بخشی از هر نسخه باشد مهار کنیم. ما آرزوی انتشار سه نسخه اصلی در سال را داریم زیرا از طریق آزمون و خطا دریافتیم که تعادل خوبی بین دریافت چیزهای جالب در هر نسخه است و نه آنقدر که در نهایت بیشتر از آنچه اضافه می کنیم شکسته شویم.

مهلت‌های خوب تقریباً همیشه باعث می‌شوند چیزی را از یک نسخه کوتاه کنید. این چیز بدی نیست، این کاری است که آنها باید انجام دهند.

مسیر تاخیر در انتشار برای آن یک ویژگی دیگر، سوراخ خرگوش است. ما بیش از یک سال یک بار این کار را انجام دادیم و برای هیچ کس خوشایند نبود.

هرچه تعداد دفعات و منظم انتشار بیشتر باشد، اهمیت کمتری برای هر ویژگی خاصی در این نسخه وجود دارد. اگر برای این یکی نتواند، فقط چند ماه قبل از بعدی خواهد بود. وقتی نسخه‌ها غیرقابل پیش‌بینی می‌شوند یا کم و بین‌العاده می‌شوند، فشار بیشتری وجود دارد که سعی کنید آن یک چیز دیگر را فشار دهید، زیرا مدت‌ها قبل از انتشار بعدی است. تاخیر باعث تاخیر می شود.

صدای اقلیت

یک قانون کلی خوب در فرهنگ اینترنت وجود دارد به نام قانون 1٪. بیان می‌کند که «تعداد افرادی که محتوا را در اینترنت ایجاد می‌کنند تقریباً ۱٪ (یا کمتر) از افرادی است که واقعاً آن محتوا را مشاهده می‌کنند.

بنابراین، در حالی که ما بسیار مهم می دانیم که به کسانی که بازخورد ارسال می کنند و نظرات خود را در انجمن ها بیان می کنند گوش دهیم و به آنها پاسخ دهیم، آنها تنها بخش کوچکی از کاربران نهایی ما را نشان می دهند. هنگام تصمیم گیری در مورد چگونگی پیشبرد نسخه های آینده وردپرس، ما به دنبال جذب بیشتر کاربرانی هستیم که چندان آنلاین نیستند. ما این کار را با ملاقات و گفتگو با کاربران در WordCamps در سراسر جهان انجام می دهیم، این به ما تعادل بهتری در درک می دهد و در نهایت به ما امکان می دهد برای همه افرادی که در حال پیشرفت هستند تصمیمات بهتری بگیریم.

منشور حقوق ما

وردپرس تحت مجوز عمومی عمومی (GPLv2 یا جدیدتر) مجوز دارد که چهار آزادی اصلی را ارائه می دهد، این را به عنوان "منشور حقوق" وردپرس در نظر بگیرید:

  • آزادی اجرای برنامه، برای هر هدفی.
  • آزادی مطالعه نحوه عملکرد برنامه و تغییر آن برای انجام آن چیزی که می خواهید.
  • آزادی توزیع مجدد.
  • آزادی توزیع کپی از نسخه های اصلاح شده خود به دیگران.

بخشی از این الزامات مجوز شامل صدور مجوز آثار مشتق شده یا چیزهایی است که توابع اصلی وردپرس (مانند قالب ها، افزونه ها و غیره) را تحت GPL به هم مرتبط می کند، در نتیجه آزادی استفاده را برای این آثار نیز به ارمغان می آورد.

بدیهی است که کسانی هستند که سعی می کنند با دور زدن این ایده آل ها، آزادی کاربران خود را با تلاش برای یافتن حفره ها یا به نوعی دور زدن هدف مجوز وردپرس، که تضمین آزادی استفاده است، محدود کنند. ما بر این باوریم که جامعه به عنوان یک کل به کسانی که به جای تلاش برای اجتناب از آنها بر حمایت از این آزادی های مجوز تمرکز می کنند، پاداش می دهد.

جامعهٔ وردپرس باید براین‌که آزادی‌های بیان شده در GPL به تولید نرم‌افزارهای با کیفیت بالا یاری می‌کند تأکید نماید.